Jak uprzyjemnić sobie trening?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Znani trenerzy i trenerki twierdzą, że trening sam w sobie sprawia im przyjemność. Dla wielu z nas wylewanie potu na siłowni, fitnessie czy w parku jest przykrym obowiązkiem. Zakładamy strój i sportowe buty jak za karę i liczymy tylko minuty do końca. Co można zrobić, żeby trening stał się bardziej przyjemny i żebyśmy szli na niego z radością?

 

Trenuj z kimś

Znajdź koleżankę lub kolegę, którzy będą trenować z tobą lub namów swoja drugą połówkę. Wspólne uprawianie sportu jest przyjemniejsze – w drodze na siłownię lub w przerwach można pogadać. We dwoje zawsze jest raźniej i czas szybciej mija. Jeśli biegasz wieczorami, to druga osoba wpływa również na bezpieczeństwo podczas treningu. Dodatkowo kompan motywuje do regularnych ćwiczeń. Jeśli tylko nie zniechęcacie się wspólnie i nie wybieracie oglądania serialu zamiast sportu, to możecie razem osiągnąć więcej.

Trenuj z muzyką

Może podczas treningów wyczynowych słuchanie swojego oddechu jest istotne, ale amatorzy nie muszą tego robić. Muzyka napędza do działania i nadaje rytm naszym ruchom. Jeśli biegasz po parku, to kup przenośny odtwarzacz muzyki w euro. Nowoczesne MP3 mają niewielkie rozmiary, a część jest wyposażona w praktyczne klipsy, które można doczepić nawet do skąpego stroju sportowego. Dobierz do odtwarzacza wygodne słuchawki, które nie będą się zsuwać podczas energicznych ruchów. Aby wyzwolić się od kabli, możesz skorzystać ze słuchawek korzystających z technologii Bluetooth. Własny odtwarzacz przyda się także na siłowni, gdzie często stykamy się z muzyką niezgodną z naszym gustem. Nawet jeśli pracujesz nad formą na basenie nie musisz rezygnować z muzyki – obecnie dostępne są także odtwarzacze wodoodporne, przeznaczone specjalnie do sportów wodnych.

Kup sobie coś ładnego

Może brzmi to trywialnie, ale nawet na trening warto się fajnie ubrać. Siłownie i sale fitness pełne są wielkich luster, w których nie wygląda się ekstra w starym dresie. Obraz kopciuszka może nas skutecznie zdemotywować do regularnego uczęszczania w klubie fitness. Dlatego warto kupić nowe legginsy i koszulki do ćwiczeń, w których będziesz czuć się dobrze i z przyjemnością przeglądać się w lustrach. Nie muszą być to firmowe ubrania za górę pieniędzy – obecnie wiele sieciówek wprowadziło linie sportowe w przystępnych cenach. Ciekawe propozycje sportowych zestawów znajdziesz tutaj.

Zainwestuj w dobre buty

To prawda, że możesz biegać w starych trampkach. W tym punkcie nie chodzi o lanserstwo, tylko o wygodę. Możliwe, że nie chce ci się iść na trening lub biegać, ponieważ odczuwasz jakiś dyskomfort. Idź do sklepu sportowego i przymierz kilka par, niekoniecznie z najwyższej półki, i sprawdź, czy pozujesz różnicę w poruszaniu się. Dobre buty, dostosowanie do terenu na jakim trenujemy, wpływają nie tylko na nasz komfort, ale także zmniejszają ryzyko kontuzji.

Spróbuj czegoś nowego

Niechęć do treningów może także wynikać z nudy. Spróbuj coś w tym zmienić! Biegając wybierz inny park lub nową ścieżkę. W klubie fitness skorzystaj z zajęć z innym trenerem niż dotychczas. Możesz też wybrać się na inną siłownię, która jest wyposażona w nowocześniejsze maszyny. Jeśli ktoś znajomy zaprasza cię na jakąś odmienną formę treningu, to skorzystaj z propozycji. Może w ten sposób odnajdziesz dziedzinę sportu, która daje ci satysfakcję i sprawia przyjemność.

Ostatnio zmieniany piątek, 02 wrzesień 2016 14:39

Znajdź nas

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informację na swój e-mail.